Başlangıç > Genel > Ohh bugün birazcık kar gördük

Ohh bugün birazcık kar gördük

Sabah annemlerle konuştum Ankara tamamen kar altında. Bizde sabah biraz olsun kar hasretimizi giderebildik çimlerin üzerleri beyazlamışdı.

Aslında paylaşmak istediğim bir şey, bu kar yağışlarında okulların tatil edilmesi ile ilgili. Şimdi tamam çocuklar yollarda sefil olmasın da, bırakacak kimsesi olmayan anne babalar hiç düşünülmüyor. Şimdi Buse evde bakıcısıyla rahatız da, seneye okula başladığında, okullar tatil edildiği zaman biz napacaz diye kara kara düşüyorum. Hani zaten annesi kayınvalidesi yakınlarda olmayanlar için bu herzaman için bir mesele, şubat tatilleri, diğer bayram tatilleri vs. Ama birde bunlara kar tatilleri eklenince düşünmeden duramıyorum napacağız diye. Yani çocuklar sefil olmasın diye tatil ediliyor ama bu seferde annesinin yanında işe giderek dahada sefil olacaklar. Yöneticinizin insafına kalıyosunuz yada, izin alabilirseniz ne ala. Offf ne zor şeyler bunlar. Daha şimdi düşünmesi zor, yaşayınca daha nelerle karşılaşacağız bakalım.

Bu akşama ne var bizde….

Biz risottoyu çok severiz. Ama yapması biraz zahmetli, sürekli karıştımak felan gerekiyor. Ama geçenlerde Yemekname dergilerinden Ekim 2010 sayısında bir tarife rastladım Düdüklüde Risotto ve denedim.

Her nekadar asıl yapımındaki gibi olmasada oldukça başarılı buldum diyebilirim. Akşama bunu yapacağım. Dünden kalma pizza var dolapda gerçi ama onuda sabah yeriz artık.

 Tarif şöyle;

1 adet orta boy soğan

400 gram arborio pirinci

800 ml tavuk suyu

1 su bardağı beyaz şarap ya da tavuk suyu

1/2 çay bardağı zeytinyağı

100 gram parmesan peyniri

1 yemek kaşığı tereyağı

Ben mantarlı sevdiğim için 1 yarın kilo mantarda iilave ettim.

● Soğanı küçük küçük yemek­lik doğrayın

● Tencereye zey­tinyağı ile birlikte alın ve orta ateşte çok pembeleşmeyecek şekilde kavurun

● Kavurdu­ğunuz soğanın üzerine pirinci ekleyerek biraz daha soteleyin

● Tavuk suyu­nu ekleyerek pirinci karıştırın

● Düdüklü tencerenin kapa­ğını kapatın 2 dakika yüksek ateşte pişirdikten sonra ocağın altını kısın ve pirinci 7-8 daki­ka daha pişirin

● Bu arada, başka bir tencerede küçük küçük doğradımız mantarları az yağda soteleyerek (soğanları sotelerken ½ çay bardağı zeytin yağının hepsinin koymuyorum bir kısmını mantarlarda kullanıyorum) suyu çekene kadar pişirelim

● Üzerine isterseniz biraz maydanoz kıyıp bir kenarda bekletelim  

● Ocaktan al­dığınız risottonun içine tereya­ğını ve aynı zamandfa mantarları ekleyerek hızlıca karıştırın

● Sonra rendelenmiş parme­san peynirini ekleyin ve tekrar karıştırın

● Karıştırma işlemi bitince servis tabağına alın

Afiyet olsun….

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın